سایمنن[۱۴۳]و همکارانش(۲۰۱۱) مطالعهای در زمینه اثربخشی دانش و کاربرد آن در مدیریت بهداشت و درمان ثانویه انجام دادند. این مطالعه از طریق مصاحبه با مدیران بخشها، مسئولین بخش دارو و مدیران قسمت پرستاری در بخشهای جراحی، دارویی و روان پزشکی ۵ بیمارستان بزرگ فنلاند انجام گرفت که در این پژوهش حجم نمونه ۳۸ نفر بود. نتایج این پژوهش نشان داد که مفهوم اثربخشی، پیچیده و درک آن به طور یکسان دشوار است. دانش اثربخش از هر دو مدیریت اجرایی و بالینی پشتیبانی میکند و مدیران راههای مختلف استفاده از دانش اثربخش را با توجه به نقش مدیریتی خود به کار میگیرند.
سیومت[۱۴۴] و همکارانش(۲۰۱۲) پژوهشی با عنوان مدل مدیریت دانش برای بهبود کیفیت در بخش همودیالیز یک بیمارستان خصوصی غیرانتفاعی در بانکوک و تایلند انجام دادند. در این پژوهش یک مطالعه نیمهتجربی بر روی یک گروه پیشآزمون و پسآزمون در طی یک دوره ۱۰ ماهه در واحد همودیالیز انجام گرفت. در این مطالعه همه کارکنان و بیماران این واحد شرکت داشتند. در این دوره، پرسشنامهای بهمنظور اندازه گیری رضایت شغلی کارکنان و رضایت شغلی بیماران مورد استفاده قرار گرفت. SF-36v2 برای ارزیابی کیفیت زندگی بیماران و همزمان از آزمون ویلکاکسیون و آزمون t-test برای مقایسه رضایت شغلی کارکنان و رضایت بیماران از کیفیت خدمات، قبل و بعد از اجرای مدیریت دانش استفاده گردید. همچنین برای ارزیابی تغییرات در کیفیت زندگی بیماران از تحلیل واریانس(ANOVA) استفاده شد و برای اندازه گیری نرخ عوارض همودیالیز قبل و بعد از اجرای مدیریت دانش از آزمون chi-square استفاده گردید. بر اساس نتایج پس از پیاده سازی مدیریت دانش، رضایت شغلی کارکنان و بیماران از خدمات به طور قابل توجهی افزایش یافت. کیفیت زندگی در طول سه تا شش ماه بعد از استفاده از مدیریت دانش در طول کار روزانه به طور قابل توجهی بهبود یافته است و عوارض قسمت همودیالیز نیز کاهش یافته است.
در تحقیقی دیگر، پیو[۱۴۵] (۲۰۱۲) به شناسایی و اولویتبندی نیازهای دانش مقصد پرداخت. هدف از این مطالعه، توسعه و تبیین روشی بود که در آن شکاف دانش بین پزشکان مقصد و رویه های دانش را بتوان کاهش داد.این مطالعه همچنین به منظور اولویتبندی نیازهای دانش در ۴ ناحیه سئول، سئولاک،کیونجیو و چیجو صورت گرفت. نتایج نشان داد که هر ناحیه نیازهای دانشی خاصی دارد و بنابرین لازم است به توسعه استراتژیهای تولید دانش مخصوص به خود بپردازد. در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل نیاز، از مدل کانو و روش تحلیل اهمیت– عملکرد استفاده شده است.
نگراجن[۱۴۶]و همکارانش(۲۰۱۲) در پژوهش خود، چارچوبی برای ارزیابی نیاز مدیریت دانش ارائه دادند و اهمیت ارزیابی نیاز سازمان به راه حل های مدیریت دانش را بررسی کردند. این چارچوب به سازمانها کمک میکند تا راهبردهای
-
- . Nirmal et al ↑
-
- . Hung et al ↑
-
- . Davenport & Beck ↑
-
- . Levett & Guenor ↑
-
- . Gupta & Govindarajan ↑
-
- . Shih & Ching ↑
-
- . Klahr ↑
-
- . Peterson & Poulfelt ↑
-
- . Bhatt ↑
-
- . Jain ↑
-
- . Jafari ↑
-
- . Jasimuddin ↑
-
- . Rhodes et al ↑
-
- . Fatehpanah ↑
-
- . Quality Function Deployment ↑
-
- . Technique for Order Preference by Similarity to Ideal Solution ↑
-
- . Simple Additive Weighted ↑
-
- . O’Dell & Grayson ↑
-
- . Fuzzy Logic ↑
-
- . Bhattacharya et al ↑
-
- . Li & Reeves ↑
-
- . Tiwana ↑
-
- . probest & Roub ↑
-
- . seng et al ↑
-
- . Zack ↑
-
- . Quinn & Rohrbaugh ↑
-
- ۱٫ Gandi ↑
-
- . Plato ↑
-
- . Kakabadse et al ↑
-
- . teece ↑
-
- . Marquardt ↑
-
- . Explicit Knowledge ↑
-
- . Duffy ↑
-
- . Tacit Knowledge ↑
-
- . Mintzberg et al ↑
-
- . Declarative ↑
-
- . Procedural ↑
-
- . Quinn ↑
-
- . Know-What ↑
-
- . Know-How ↑
-
- . Know-Why ↑
-
- . Care-why ↑
-
- . Heron ↑
-
- . Reason ↑
-
- . Turban et al ↑
-
- . Fragmentation, leakage, and the need to refresh ↑
-
- . Uncertain value ↑
-
- . Uncertain value of sharing ↑
-
- . Rooted in time ↑
-
- . Universalize ↑
-
- . Reengineering ↑
-
- . downsizing ↑
-
- . Outsourcing ↑
-
- . Seetherman et al ↑
-
- . Fluid mix ↑
-
- . Long ↑
-
- . Druker ↑
-
- . Droge et al ↑
-
- . Sorenson ↑
-
- . Parirokh ↑
-
- . King ↑
-
- . Vaccaro et al ↑
-
- . Mohammadi et al ↑
-
- . Sarvary ↑
-
- . Ranjit ↑
-
- . Chang et al ↑
-
- . Russo ↑
-
- . Adam & Mccreedy ↑
-
- . Coli et al ↑
-
- . Marr & Schiuma ↑
-
- . Stwart ↑
-
- . Cowan & pall ↑
-
- . Rastogi ↑
-
- . Cummings & Worley ↑
-
- . Sharifuddin et al ↑
-
- . Maier ↑
-
- . Stock et al ↑
-
- . Hackett ↑
-
- . Karl Wigg ↑
-
- . ILO ↑
-
- . Toffler ↑
-
- . Artificial intelligence ↑
-
- . Knowledge Engineering ↑
-
- . Chen ↑
-
- . Form ↑
-
- . Okunoye ↑
-
- . The Quality Movement ↑
-
- . Reengineering ↑
-
- . Loermans ↑
-
- . Yen & Langari ↑
-
- . Beach et al ↑