۸۲/۳۵۷/۰
مفید بودن اینترنت۰۶/۴۶۵/۰۹۱/۳۶۹/۰لذت بخش بودن اینترنت۷۵/۳۸۷/۰۸۲/۳۵۶/۰احساس خودکارآمدی۶۲/۳۹۰/۰۹۱/۳۶۴/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۴، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان دانشگاه اصفهان در خصوص اضطراب اینترنتی و مفید بودن اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی و میانگین نظرات دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت بزرگتر از نظرات دانشجویان دانشگاه اصفهان بوده است.
جدول ۴-۲۵٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۳۵/۱
۱
۷۷
۲۰/۰
مفید بودن اینترنت
۰۴/۰
۱
۷۷
۸۴/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۵۶/۲
۱
۷۷
۱۱/۰
احساس خودکارآمدی
۱۸/۱
۱
۷۷
۲۴/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۵، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۶٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس دانشگاه محل تحصیل
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
دانشگاه محل تحصیل
اضطراب اینترنتی
۰۸/۰
۱
۰۸/۰
۱۴/۰
۷۱/۰
مفید بودن اینترنت
۴۷/۰
۱
۴۷/۰
۰۴/۱
۳۱/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۰۸/۰
۱
۰۸/۰
۱۴/۰
۷۰/۰
احساس خودکارآمدی
۵۷/۱
۱
۵۷/۱
۳۸/۲
۱۳/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۶، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان نمیدهد.
۴-۴-۴- یافته های فرعی بر اساس سن
جدول ۴-۲۷٫ مقادیر میانگین و انحراف معیار نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس سن
نگرش دانشجویان
۲۰ – ۱۸ سال
۲۳ – ۲۱ سال
۲۴ سال و بالاتر
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
میانگین
انحراف معیار
اضطراب اینترنتی
۸۹/۳
۸۳/۰
۹۱/۳
۷۰/۰
۶۸/۳
۷۰/۰
مفید بودن اینترنت
۰۵/۴
۶۳/۰
۴
۷۰/۰
۹۴/۳
۷۹/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۸۱/۳
۹۵/۰
۸۴/۳
۵۸/۰
۵۱/۳
۷۳/۰
احساس خودکارآمدی
۵۹/۳
۰۲/۱
۸۹/۳
۶۱/۰
۶۹/۳
۷۸/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۷، بررسی میانگینها نشان میدهد میانگین نظرات دانشجویان ۲۱ تا۲۳ سال در خصوص اضطراب اینترنتی، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت و میانگین نظرات دانشجویان ۱۸ تا ۲۰ سال در خصوص مفید بودن اینترنت بزرگتر از نظرات سایر دانشجویان بوده است.
جدول ۴-۲۸٫ نتایج آزمون لوین فرض همگنی واریانسها
متغیر
F
df1
df2
Sig
اضطراب اینترنتی
۳۰/۰
۲
۷۴
۷۴/۰
مفید بودن اینترنت
۵۴/۰
۲
۷۴
۵۸/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۸۷/۱
۲
۷۴
۱۶/۰
احساس خودکارآمدی
۸۹/۱
۲
۷۴
۱۶/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۸، F مشاهده شده برای آزمون لوین در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را نشان نمیدهد. بنابرین فرض صفر یعنی فرض همگنی واریانسها پذیرفته می شود.
جدول ۴-۲۹٫ نتایج آزمون F (مانوا) مقایسه میانگین نظرات دانشجویان درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری و اطلاعرسانی بر نگرش آن ها نسبت به اینترنت بر اساس سن
منبع
متغیر
مجموع مجذورات
df
میانگین مجذورات
F
سطح معناداری
سن
اضطراب اینترنتی
۴۰/۰
۲
۲۰/۰
۳۵/۰
۷۰/۰
مفید بودن اینترنت
۱۰/۰
۲
۰۵/۰
۱۱/۰
۹۰/۰
لذت بخش بودن اینترنت
۷۹/۰
۲
۳۹/۰
۶۶/۰
۵۲/۰
احساس خودکارآمدی
۵۳/۱
۲
۷۷/۰
۱۳/۱
۳۳/۰
بنابر یافته های جدول ۴-۲۹، F مشاهده در سطح ۰۰۱/۰ تفاوت معناداری را بین میانگین نظرات دانشجویان کتابداری و اطلاعرسانی درخصوص میزان اثربخشی دوره کارشناسی کتابداری بر نگرش آن ها نسبت به اضطراب اینترنتی، مفید بودن اینترنت، لذتبخش بودن اینترنت و احساس خودکارآمدی در استفاده از اینترنت نشان نمیدهد.
-
- – Information and Communication of Technology ↑
-
- – Fider ↑
-
- – Tasi ↑
-
- – Lowden ↑
-
- – Computer anxiety ↑
-
- – Bandura ↑
-
- – Internet Attitude Scale ↑
-
- – Internet utilization ↑
-
- – Igbaria and et- al ↑
-
- – Teo and et- al ↑
-
- – Anxiety ↑
-
- – Computer anxiety ↑
-
- – Raoub ↑
-
- – Dronina ↑
-
- – Internet ↑
-
- – Self efficacy ↑
-
- – Bandura- A ↑
-
- – Compeau & Higgins ↑
-
- – Usefulness ↑
-
- – Davis ↑
-
- – Enjoyment ↑
-
- – Attitude ↑
-
- – Fishbein ↑
-
- – Ajzen ↑
-
- – Davis and et- al ↑
-
- – Shields & Beharman ↑
-
- – Marshal M- C- louhan ↑
-
- – Pew ↑
-
- – Tsai ↑
-
- – Militodoa & Validation ↑
-
- – Advanced Research Project Agency Network (ARPANET) ↑
-
- – MainFrame ↑
-
- – Connect ↑
-
- – Communicate ↑
-
- – Share ↑
-
- – Email ↑
-
- – Protocol ↑
-
- – Net ↑